luni, 23 mai 2011

Bogdan Naumovici si o lectie de viată

Pentru cea de-a treia ediție ˝Amfiteatrul Deschis˝, am avut onoarea de a-l contacta și de a-l avea ca invitat pe Bogdan Naumovici. Astfel, după o zi plină de filmări, Bogdan Naumovici a venit în Amfiteatrul Odobescu din Facultatea de Litere pentru a discuta cu studenții dornici să urmeze o carieră în publicitate sau care doreau să afle ˝picanterii din culise˝... şi au avut parte de multe.
În doar două ore am aflat ce-i trebuie unui om pentru a lucra în publicitate, cum s-a desprins Naumovici de Leo Burnett, de ce merg anumite reclame și altele nu, cum stă treaba cum cu Ad´Or...


Ce-i trebuie unui om pentru a lucra în publicitate? ˝E simplu, trebuie să fie creativ și să aibă bun simț˝, ne spune Naumovici. În ziua de azi, mulți tineri pornesc la inceput de drum cu pretenții mari. Singurul țel pe care îl au este să se angajeze, nu să realizeze un lucru bun. ˝O îmbunătățire a reclamelor din România  va veni atunci când oamenii își vor aduce aminte de ce au venit în publicitate˝. Oameni creativi sunt, locuri sunt in publicitate, trebuie doar să te afirmi.
˝Înainte pe zahăr scria ´Zahar´, pe faină scria ´Făină´, ´Eugenia´ era una singură, nu aveam nevoie de publicitate˝. Însă prin anii 2000 a început marea bătălie pe agenții și reclamele românești erau foarte bune: ˝Era altă efervescență acum câțiva ani...˝. Iar întrebarea a venit imediat: ˝Acum de ce nu mai e?˝. ˝Înainte se vedeau cei 60% care făceau reclame bune, însă acum, poate și din cauza crizei, clientul nu mai plătește pentru o reclamă bună, care să prindă publicul. Acum cei 60% s-au transformat în 15%-20%, ce reclame vedeți acum vin de la restul de 80%˝.
˝Nimeni nu se trezește de dimineață și-și spune: ´Astăzi o să pun brandul în pământ!´˝. Secretul este să ai clienți care să te lase să îți pui ideea în aplicare, să nu îți impună el ideea.
Un alt motiv pentru care reclamele din România nu excelează este faptul că nu se mai participă la Ad´Or: ˝Cand doream să participăm, publicitatea din România mergea bine...˝, ne spune Bogdan Naumovici nostalgic.
Ce e mai important într-o reclamă: ce spui sau cum spui? ˝Cel mai important e ce spui, dar dacă spui ce spune și competiția, atunci trebuie să pui accentul pe cum o spui...˝.
Și uite-așa ne-am ales cu o lecție de viață de două ore, de o discuție ca de la egal la egal, de mici picanterii...și, desigur, de un sfat: ˝Nu contează ce facultate ai, ci ce vrei cu adevărat să faci. Eu am făcut Politehnica și lucrez în publicitate˝, ne-a spus Naumovici râzând.


3 comentarii:

  1. Amfiteatrul mic, atmosfera cozy... mi-a placut tare mult. Eu cu siguranta voi reveni :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceasta jigodie de naumovici s-a aliat cu rmcg...rusine se pare ca banii sunt mult mai importanti decat coloana vertebrala

      Ștergere
    2. Cam uratel modul de exprimare. In fine, fiecare are optiunile lui, bune sau rele ... poate ar fi totusi bine sa nu judecam o persoana dupa o singura optiune din viata lui. Te rugam pe viitor sa incerci sa iti asumi comentariile, adica sa te semnezi, si sa iti exprimi parerile altfel decat orice ne-educat de la coltul strazii. Multumim.

      Ștergere