luni, 9 mai 2011

Amfiteatrul Deschis – Primii pasi în publicitate

Publicitatea nu are nevoie de o definiţie, pentru că toţi suntem supuşi la ea – până la sfârşitul vieţii vom fi petrecut cel puţin 1,5 ani vizionând reclame. Este un domeniu efervescent, care atrage tocmai datorită dinamicii care îl caracterizează. Mulţi tineri aleg acest drum pentru că au impresia că reţetă de succes este 90% inspiraţie şi 10% transpiraţie. Dar oare aşa este? Creative director, copywriter, BTL, brief, sunt numai câteva cuvinte care-i pun sângele în mişcare unui aspirant la un loc “first class” în publicitate. Partea proastă, însă, este că mulţi dintre studenţii şi absolvenţii studiilor în domeniul publicităţii se visează copywriteri crezând că numai prin creativitate şi talent pot reuşi să exceleze, punând pe ultimul plan eforturile constante de se perfecţiona.

Publicitatea se extinde pe mai multe planuri, dar dacă ar trebui să-l alegem pe cel mai important, cu siguranţă ar fi vorba despre faptul că ea oferă vizibilitate unui produs, oricât de banal ar fi acela. Există o multitudine de varietăţi de săpunuri, de ce cumperi brandul X? Pentru că îţi lasă pielea catifelată. De ce atunci când ieşi cu amicii bei berea Y? Pentru că o asociezi cu fotbalul, cu prietenii adevăraţi, cu apa de munte sau cu tradiţia. Totodată, o reclamă proastă te poate face să nu te mai identifici cu produsul pe care îl foloseai atât de des, implicit să te orientezi spre concurenţă. Astfel, publicitatea are un rol crucial în succesul sau insuccesul unui produs.
Reclamele de la TV au un rol foarte important în definirea umorului şi multe replici din reclame trec deseori în folclorul popular. Fraze ca: “Dorele, ne mişcăm şi noi mai cu talent?!” sau “...şi marmota învelea ciocolată în staniol” nu numai că au făcut deliciul amatorilor de reclame, dar le poţi auzi şi într-un bar populat de tineri consumatori de  publicitate.
Eşti curios să afli cum au apărut celebrele replici „Batman, Batman” şi „Scump dom’le, scump, dincolo era mai ieftin!”?
Te-ai întrebat vreodată ce trebuie să facă un om de publicitate sau de ce ai nevoie pentru a deveni unul?
Team Work împreună cu Bogdan Naumovici îţi explică primii paşi în publicitate
Când?
Marţi, 17 mai 2011, ora 18:30.
Unde?
Amfiteatrul Odobescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucureşti
INTRAREA LIBERĂ!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu